יותר ויותר גולשים משתמשים בסמארטפון שלהם כדי למצוא עסקים, להתעניין
במוצרים ואף לבצע רכישות אונליין. באופן טבעי משתמשי מובייל נוטים לחייג לבית העסק
הרבה יותר מגולשים ממחשב שולחני בבית.
כמו כן מחקרים מראים כי משתמשים הגולשים באתר מותאם למובייל, נוטים יותר להגיע
פיזית אל העסק במידה ומתוך האתר ישנה פונקציונאליות של חיבור לאפליקציית ניווט
(כגון WAYZ).
מסיבות אלו, בעלי עסקים מבינים כיום למה צריך אתר מותאם למובייל. כמו
כן ברור לכולנו, כי חווית המשתמש שלנו, כאשר אנו גולשים באתר מותאם למובייל שונה
בתכלית (לטובה!) מחוויית הגלישה באתר רגיל באמצעות הסלולר.
היכולת להתאים את המידע, את גודל התמונות, מיקום המקשים ובכלל את כל 'ההתנהגות' של
אתר מותאם למובייל לשימושיות של הסמארטפון היא המכריעה בד"כ לטובת פיתוח אתר
ייעודי.
במילים אחרות, היתרון העיקרי של בניית אתר מותאם מונח באופן סידור והצגת המידע
ואפיון העיצוב והפונקציונאליות לשימוש באמצעות מסך מגע להבדיל מאשר באמצעות מקלדת
ועכבר.
יחד עם זאת, לאתר מותאם למובייל גם חסרונות.
ראשית עניין העלות. אמנם אתר מותאם למובייל לא עולה יותר מאתר רגיל, אך מצד שני
הוא לא מחליף אתר רגיל. ומכאן שעל פי רוב נדרש בעל העסק לפתח שני אתרים על כל הנלווה
לכך.
שנית כאשר נרצה להתממשק לאפליקציות שונות הקיימות במובייל, על מנת לרתום את
השימושיות הטבעית של הסמארטפון, לטובת חווית משתמש מעולה – נגלה שאתר מותאם
למובייל אמנם מציג את המידע יפה, ונוח להתמצאות אך עלויות הפיתוח 'קופצות' באופן
ניכר כשמבקשים לשלב לדוגמא עבודה עם מערכת הניווט, המצלמה או חיישני מסך המגע.
במקרה כזה יגידו לנו המפתחים, כי מוטב לנו לפתח אפליקציה ייעודית במקום אתר מותאם.
אלא שאליה וקוץ בה.מעבר לעלות שבפיתוח אפליקציה ייעודית וזמן הפיתוח הארוך יותר –
האתגר הקשה הוא לגרום למשתמשים למצוא
ולהוריד את האפליקציה שלנו וזו משוכה שיווקית רצינית שעלותה (הגבוהה) לצידה.
אז מה עושים?
איך משיגים חווית משתמש מעולה בדיוק כשל אתר מותאם למובייל עם פונקציונאליות של
אפליקציה מבלי לתחזק שני אתרים או חלילה לפגוע באתר הקיים?
האם ניתן לרקוד על שתי חתונות וליהנות מכל העולמות?
האמת היא שעד היום, זה היה בלתי אפשרי. נאלצנו לבחור. אבל! היום ישנו שחקן חדש
בשוק, ובכל הצניעות נראה לנו – שזהו שחקן מנצח. השם הוא 'מדיה כארד'.. ומה שתואר
לעיל זה בדיוק מה שהוא עושה.